pondělí 27. října 2014

Proč cvičím

Ahoj,
moje nedávná dost vleklá chřipka mě donutila zamyslet se proč vlastně cvičím.
Skoro měsíc jsem se nehýbala a snažila jsem se vyléčit. Po 14 dnech mi došlo, že bez cvičení a jiného pravidelného pohybu nemůžu být.
Vrátila jsem se v některých ohledech, tam kde jsem byla asi před třemi lety - tím nemyslím, že by jsem nějak přibrala nebo mi zmizely svaly, ale objevily se jiné věci, kterých jsem se díky pravidelnému pohybu zbavila. No a jak je pravidlem na to špatné se rychle zapomíná.
  • Nespavost - už od malička jí trpím a kdo ví o čem mluvím, tak někdy pokud jsem neměla naprosté ticho a tmu jsem nemohla usnout... Ale díky cvičení jsem se toho zbavila - většinou padnu do postele a spím. Je pravda, že pořád musím mít klid, ale špunty do uší používám jen vyjímečně (většinou když to vedle mě někdo řeže jak když kácí les...)
  • Náladovost - no co na to říct. Nejsem 24 hodin denně sluníčko, ale cvičení mi dost často pomůže vypnout a odreagovat se.
  • Nafouklé břicho - no každý to zná a je to nepříjmné (jen aktivie na to nepomáhá :D). Nemohu říct, že jen cvičení by mi s tím pomohlo, ale i to působí společně s pravidelným stravováním a nepřejídáním se.
  • Nateklé nohy - do dnes si pamatuju, jak jsem v prváku chodila ze školy a půlku večera měla nohy nahoru a doufala, že se ten tlak zmenší... No moc velký účinek to nemělo. Zde zase zabralo cvičení a to na výbornou.
  • Bolest zad - po celém dni prosezeném u stolu nebo prostátém v hromadné dopravě to záda odnesou... No a jejich posilování a protahování to napraví a už nemám pocit, že mi za krk nebo mezi lopatky někdo zaťal sekeru...
  • Čistá pleť - pokud necvičíte s makeupem, tak cvičení pleti pomáhá. Méně se tvoří pupínky a mně odpadl i problém s různými exémy. No a albín jako já ocení, když má jednou začas i zdravější barvu.

Určitě se najde i mnoho dalších benefitů cvičení (samozřejmě ty hlavní - lepší fyzička a zpevněná postava), ale ty nejsou někdy tak důležité, protože mně bylo upřímně jedno jestli mám vidět biceps když jsem nemohla spát nebo měla náladu pod psa.


Cvičím, také protože mám ráda výzvu - ráda se snažím posunout svoje možnosti dál než tomu bylo včera, porazit sama sebe (například 1000 squat challenge od Cassie Ho) a zkouším nové cviky, trenéry a sporty. Je pravda, že jsem spíše individuální sportovec, ale míče nebo florbalky se nebojím.


Jaké výhody má cvičení pro vás?

Mějte se krásně!

K.

Žádné komentáře:

Okomentovat