pondělí 10. listopadu 2014

Výhody a nevýhody cvičení doma

Je to asi tří roky, co se snažím pravidelně cvičit a to až na vyjímky hlavně doma nebo na koleji.

Musím také dodat, že cvičení si sama nesestavuju, ale využívám hlavně dostupné trenéry na internetu a jejich cvičení na videu.

Za tu dobu jsem jich vyzkoušela celkem dost:
Musím říct, že začínat se Zuzkou Light není úplně nejlepší nápad, protože její cvičení jsou dost náročná a pro úplného začátečníka, jako jsem byla já, nevhodná.
Pak mi ale na pomoc přišla Jillian Michaels a její 30 day shred, Ripped in 30, Body Revolution, Yoga meltdown a do toho jsem stále bojovala se Zuzkou.
Pak mě doslova vtáhla jóga s Bobem Harper a pak i jeho některé dost náročné workouty.
Také jsem vyzkoušela FitnessBlender, které mu se vždy ráda vracím.

No a dnes u mě dost vede Blogilates s Cassie Ho a XHit.




Tady jsou výhody a nevýhody, se kterými jsem se setkala:

Výhody:
  • je to zadarmo (videa z youtube jsou, já si vyzkoušela i placenou Zgym)
  • můžete cvičit kdykoli
  • nemusíte nikam chodit (stačí rozložit podložku, ručník, někdy jen koberec stačí - jen pozor na spáleniny, ty pak na kolenou a loktech vypadají podezřele)
  • je jedno co máte na sobě (stačí jen sportovní podprsenka a pidi kraťásky a nemusíte se bát, že by někdo zíral a soudil)
  • cvičíte co zrovna chcete a s jakým trenérem chcete
  • soukromí - pokud se člověk necítí na to ukazovat svou (ne)schopnost ve cvičení, doma si to může vyzkoušet
Nevýhody:
  • můžete cvičit kdykoliv - to znamená, že to budete posouvat tak dlouho až budete muset jít spát a nic nebude...
  • špatné provedení cviku - nikdo na vás nedohlíží, někdy je dobré cvičit u zrcadla a kontrolovat se
  • lehce dojde ke zranění - špatné rozehřátí nebo protažení
  • člověk je na to sám - žádná motivace od parťáka
  • vybavení - některé věci jdou nahradit (jako činky - lahvemi s vodou) ale některé prostě ne a musíte si je koupit, nebo kvůli nim zajít třeba do fitka
Je tu další věc, kterou nevím kam zařadit.
Jsou to výmluvy, proč necvičit.
Nemám je ráda, protože sama moc dobře vím, že když chci, tak si způsob najdu. I kdybych měla jen 15 minut nebo prostor 1x2 metry (na kolejním pokoji je to skutečnost - o tento prostor se ale dělím se svou spolubydlící), když chci - cvičím.
Nechci říct, že je to jen lenost, co lidi odrazuje od cvičení. Je to také psychická únava, pracovní vytíženost nebo třeba i okolí.
Nenechte se odradit svými přáteli nebo rodinou (ať už se diví proč to vlastně děláte, nechápou vás nebo se vám lehce vysmějou...) - oni si zvyknout a pak i pochopí, až uvidí výsledky vaší tvrdé práce!

Proto - cvičte kde vás to baví a hlavně co vás baví a nenechte se odradit - ostatními nebo sami sebou.
Je to těžká a dlouhá cesta, která nemá konec, protože je to na celý život - je to životní styl.

Neříká se snad, že je zábavná právě ta cesta do cíle než ten samotný cíl?

Mějte se krásně!

K.


Žádné komentáře:

Okomentovat