středa 26. listopadu 2014

Kdy cvičit? Která doba je pro cvičení nejlepší.

Tato otázka určitě sužuje hodně lidí - stejně jako nědávno mě....


Udělala jsem si menší průzkum a došla k nečekanému výsledku (ten odhalím samozřejmě až na konci).

Dočetla jsem se, že existují dva typy lidí - ranní ptáčata a noční sovy.
Jak už je z názvu jasné - ptáčátka budou cvičit ráno (jen co se jim rozlepí oči) a ty noční sovy si počkají až na pozdní odpoledne nebo večer.


Já jsem si vždy myslela, že jsem ranní ptáče, snadno se mi vstává, ale cvičit... ufff...
Párkrát jsem to zkusila a byla to katastrofa. Byla jsem bramborovitější než obvykle. Ani obyčejný výpad nešel rovně a já se musela všeho chytat... I procházky za východu slunce težce prožívám a i menší kopec mi dělá problém.


ALE večer, to je něco jiného. Dokážu ze sebe vymáčknout mnohdy takový výkon, že by i Jillian koukala!


Teď trochu teorie: 


RÁNO
Cvičení ráno u většiny lidí pomáha k pravidelnosti cvičení, vyšší spalování tuků a vyšší hladina testosteronu (Víte, že testosteron se v ženském těle nachází přirozeně a napomáhá spalovat tuky a čím více svalů máte tím vyšší je produkce testosteronu - tím více vaše tělo spaluje. Nebojte se, že pokud budete moc posilovat, stane se z vás mužatka - ženské tělo k tomu není uzpůsobeno.)
Nejvhodnější doba je meti 7 a 10 ráno.

ODPOLEDNE A VEČER

Cvičení odpoledne pomáhá uvolnit stres a pokud máte odcvičeno asi před 8 večer, nemělo by to ovlivnit spánek - naopak pravidelné cvičení napomáhá k odstranění nespavosti. Tělo má také více síly a v odpoledních hodinách se lépe budují svaly.
Nejvhodnější doba je mezi 17 a 19 hodinou večer.








Jillian Michaels v jednom ze svých článků tvrdí, že je nakonec nejdůležitější cvičit každý den ve stejnou dobu - to vede k nejlepším výsledkům. Tělo si zvykne na pravidelný cyklus a na pohybovou aktivitu se připraví.










Další důležitou složkou je načasování jídla před a po cvičení. Asi 2 hodiny před cvičením by mělo být poslední jídlo, které by nemělo být těžké (třeba knedlo vepřo není nejvhodnější, ale takový jogurt nebo tvaroh s ovocem a oříšky). Během 30 až 60 minut po cvičení má přijít jídlo, které je bohaté na bílkoviny a draslík a k němu hromadu vody.

No a nakonec nečekaný závěr:
CVIČTE SI KDY CHCETE, HLAVNĚ KDYŽ TO BUDE VYHOVOVAT VÁM A VAŠEMU TĚLU.

Tohle určitě nikdo nečekal... No ve fitness světě je tohle dost častá odpověď na všechny otázky, ale funguje to. 

Mějte se krásně a cvičte!

K.


Žádné komentáře:

Okomentovat